FÖR DIG SOM ÄR HYRESGÄST

Tack för att du hyr av Balder! Här hittar du all info som du behöver under din tid som hyresgäst hos oss.

För dig som hyr bostad

Här hittar du all info som du som är hyresgäst hos Balder behöver: din hyra, huset och gården, trivselregler, trygghet med mera. 

Min bostad

För dig som hyr lokal

Har du frågor som rör din kommersiella lokal? Här hittar du svaren!

Min lokal

Logga in på Mitt Balder

 Om du vill göra en digital felanmälan eller se dina betalningsuppgifter, vänligen logga in i vår kundportal Mitt Balder.

Mitt Balder

VANLIGA FRÅGOR

Nedan får du svar på de vanligaste frågorna till oss. Har du en annan fundering? Besök vår sida med alla frågor och svar A–Ö för dig som hyr bostad.

Hur söker jag lägenhet hos er?

Alla våra lägenheter hyrs ut via vår samarbetspartner HomeQ. Där skapar du ett konto för att börja samla köpoäng. Den person med högst köpoäng som uppfyller våra grundkrav blir först erbjuden lägenheten.

Skapa konto på HomeQ

Hur gör jag för att få en parkeringsplats eller ett garage?

Du kan hyra en parkeringsplats eller garage av Balder i mån av plats. Om det inte finns en ledig parkeringsplats eller garage att hyra just nu, vänligen skicka in ditt önskemål om att ställa dig i kö genom att göra ett kontaktärende i Mitt Balder. Du kan också kontakta kundservice

Priset för parkeringsplatsen eller garaget kan variera beroende på om det är ett låsbart garage, en parkeringsplats med tak eller om parkeringen har ett elvärmeuttag eller laddstolpe

Om du inte är hyresgäst hos Balder i dagsläget men ändå är intresserad av att hyra parkeringsplats eller garage av oss, vänligen kontakta kundservice för att få veta mer om vilka möjligheter som finns i ditt område. 

Sök lediga parkeringsplatser och garage

Jag ska snart flytta in, hur får jag all information jag behöver?

Grattis till din nya bostad och varmt välkommen till Balder! I väntan på inflyttningsdagen finns det en hel del praktiskt som du behöver tänka på. I Balders inflyttningsguide hjälper vi dig att komma ihåg allt.

Jag har inte fått min hyresavi, var kan jag hitta mina betalningsuppgifter?

Uppgifterna som du behöver för att betala din hyra – OCR, belopp och sista betaldatum – finns på vår kundportal Mitt Balder. För smidigare inbetalning av hyran rekommenderar vi e-faktura eller autogiro. Du kan också få din hyresavi som pdf-fil till din e-postadress.

Hur säger jag upp mitt hyresavtal eller kontrakt?

För att hjälpa dig genom processen har vi gjort en guide för uppsägning och utflyttning med information som är viktig att tänka på, för dig som har en hyresrätt, garage, parkeringsplats, förråd eller lokal. 

Observera att uppsägningstiden för våra hyresrätter är tre hela kalendermånader så var ute i god tid för att undvika dubbla hyror. 

 

För dig som ska flytta in

Grattis till din nya bostad och varmt välkommen till Balder! I väntan på inflyttningsdagen finns det en hel del praktiskt som du behöver tänka på. Här hjälper vi dig att komma ihåg allt.