TRIVSELREGLER FÖR BALDERS SOCIALA MEDIER

Balder finns i sociala medier för att du ska kunna hålla dig uppdaterad om vad som händer i våra områden, ställa frågor, lämna synpunkter och förslag.

Vi hanterar inte serviceärenden i våra sociala medier. Vill du anmäla fel i bostad eller lokal kan du vända dig till Mitt Balder eller kontakta vår kundservice.

Vi välkomnar ditt engagemang och feedback men vi förbehåller oss alltid rätten att ta bort kommentarer och uppladdningar som strider mot lagar eller på annat sätt är olämpliga. Detta gäller bland annat inlägg som innehåller:

  • Förtal, personliga angrepp eller förolämpningar
  • Hets mot folkgrupp, sexism eller andra trakasserier
  • Våldsskildringar eller pornografi
  • Uppmaningar till brott
  • Olovlig användning av upphovsrättsligt skyddat material
  • Material som strider mot personuppgiftslagen eller GDPR (Uppladdningar som innehåller personuppgifter. Detta inkluderar, men är inte begränsat till, telefonnummer, adresser, e-postadresser, personnummer, registreringsnummer etc.)
  • Svordomar eller andra fula ord
  • Spam eller trollning
  • Skräppost
  • Insamlingar
  • Kommersiella budskap eller reklam
  • Politiska budskap
  • Länkfiske till tredjepart
  • Inlägg som på annat sätt kan upplevas som olämpliga

Tänk på att hålla dig till ämnet när du kommenterar ett inlägg, kommentaren kan annars komma att tas bort. Även inlägg som uppfattas som spam kan komma att raderas. Användare som upprepade gånger bryter mot våra trivselregler blockeras. Vi förbehåller oss rätten att anmäla innehåll som bryter mot dessa regler eller svensk lag.

När du ställt en fråga eller lämnat en synpunkt i våra sociala medier kontaktar vi den på Balder som bäst kan svara på frågan. Vi svarar sedan så snart vi kan. Vid komplexa frågor, som ofta resulterar i följdfrågor och som kräver en nyanserad dialog, tar vi kontakten via telefon eller mail. Detta för att kunna hjälpa kunden/användaren på bästa sätt.