Välkommen till Mitt Balder
På Mitt Balder kan du som hyresgäst ta del av information om vad som händer i ditt område och fastighet, dessutom kan du lämna in serviceanmälningar och uppdatera din kontaktinformation.
Mitt Balder finns för dig som hyr bostad eller lokal. Vad du kan göra på Mitt Balder skiljer sig beroende på om du hyr bostad eller lokal.
Mitt Balder för dig som hyr bostad
Som bostadshyresgäst får du löpande information om fastighet och område. På Mitt Balder kan du även göra följande:
- Serviceanmälan: Är det något som inte fungerar eller är trasigt i din lägenhet kan du anmäla det via Mitt Balder, då kan du även följa ditt ärende. Akuta ärenden som kan innebära fara för person eller fastighet ska du alltid kontakta vår kundservice via telefon.
- Avier och kontrakt: Se dina obetalda hyresavier, alla betalda avier samt dina aktiva kontrakt.
- Kontaktärende: Skicka in allmänna frågor om t.ex. avier, störningar, tillval m.m.
- Tillval: Du kan höja standarden på ditt boende genom att beställa något av våra tillval – vi kan erbjuda allt från säkerhetsdörr till nya vitvaror. Vilka tillval som finns beror på din lägenhet.
- HUS-åtgärd: Om det finns en aktiv HUS-åtgärd för den fastighet du bor i så kan du godkänna den via Mitt Balder.
- Uppdatera dina kontaktuppgifter: Säkerställ att vi har rätt uppgifter ifall vi skulle behöva ta kontakt med dig.
Logga in
Hyr du en bostad av oss loggar du in med Mobilt BankID – kontot aktiveras samma dag som ditt kontrakt börjar gälla.
- För att logga in väljer du Privat och klickar på Logga in med BankID.
- Skriv in ditt personnummer (ÅÅMMDDXXXX) och klicka på Logga in.
- Öppna Mobilt BankID-appen, säkerställ att du legitimerar dig mot Fastighets AB Balder och skriv sedan i din personliga kod.
Saknar du Mobilt BankID kan du ansöka om det hos din bank. Har du frågor eller problem med att logga in, kontakta vår kundservice.
Mitt Balder för dig som hyr lokal
Som lokalhyresgäst får du löpande information som berör fastighet och område. På Mitt Balder kan du göra följande:
- Serviceanmälan: Är det något som inte fungerar eller är trasigt i lokalen kan du anmäla det via Mitt Balder, då kan du även följa ditt ärende. Akuta ärenden som kan innebära fara för person eller fastighet ska du alltid kontakta vår kundservice via telefon.
- Kontaktärende: Skicka in allmänna frågor, t.ex. om du vill hyra förråd eller parkering.
- Uppdatera dina kontaktuppgifter: Säkerställ att vi har rätt uppgifter ifall vi skulle behöva ta kontakt med dig.
Logga in
Hyr du lokal av oss loggar du in med användarnamn och lösenord. För att logga in väljer du Företag och anger användarnamn (e-postadress) och lösenord, klicka sedan på Logga in.
Jag har glömt mitt lösenord
Har du glömt ditt lösenord klickar du på Glömt lösenord-knappen, sedan fyller du i den e-postadress som är kopplad till kontot. En återställningslänk skickas till e-postadressen, kolla i skräpposten ifall du inte ser något mail. Har du problem med att logga in, kontakta vår kundservice.
Jag har inget konto
Har du inget konto behöver du först registrera dig. Det gör du genom att klicka på Registrera dig-knappen och ange e-postadress samt lösenord, vi sätter därefter upp ditt konto manuellt och kontaktar dig när det är klart.