Balder offentliggör ett återköpserbjudande av utestående hybridobligationer

Fastighets AB Balder (publ), via dotterbolaget Balder Invest AB, erbjuder innehavare av utestående hybridobligationer, EUR 500 miljoner 5,25 år non-call, first reset date 2 juni 2026 (ISIN: XS2305362951) att delta i ett återköp där Balder Invest AB köper tillbaka obligationer mot kontant vederlag upp till ett maximalt nominellt belopp om EUR 100 miljoner (”Återköpserbjudandet”).

Återköpserbjudandet av hybridkapital kommer att prissättas via ett omodifierat så kallat Dutch auction-förfarande med lägsta återköpspris motsvarande 89,00 procent. Återköpserbjudandet löper ut 17:00 CET den 27 februari 2024 och likvid förväntas den 1 mars 2024. Detaljer om Återköpserbjudandet, prismekanismen och tidschemat finns tillgängligt i det så kallade launch announcement via Euronext Dublin och återköpsdokumentationen (tender offer memorandum) finns tillgängliga via tender agent (https://deals.is.kroll.com/balder).

Balder har lämnat i uppdrag till BNP Paribas och Nordea att agera Dealer Managers för återköpserbjudandet.

Dealer Managers:
BNP Paribas, tel. +33 1 55 77 78 94, liability.management@bnpparibas.com
Nordea Bank Abp, tel.
+45 6136 0379, nordealiabilitymanagement@nordea.com

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Erik Selin, VD, tel. 031-10 95 92

Ewa Wassberg, Finanschef, tel. 031-351 83 99